środa, 13 lipca 2016

PRIZE - recenzja


Autor: Michalina "KattLett" Daszuta
Liczba stron:165
Wydawnictwo: Kotori
Moja ocena: 4/10

Dziś light novelka autorki KattLett. Niestety ostro się zawiodłam :< Tak jak uwielbiam komiksy tej autorki, tak nie przypadła mi do gustu jej novelka. A o czym opowiada fabuła? Już mówię.
Fabuła opowiada o siedemnastoletniej Marysi (Prize), która wybrała się na wakacyjną wycieczkę do Japonii. Niestety postanowiła odwiedzić swoją "przyjaciółkę" poznaną w internecie. Dziewczyna była jednak w związku z gościem z Yakuzy (japońska mafia) i parka sprzedała Prize. Tak Marysia trafiła na walki "Dead or alive" jako jedna z nagród. W tym oto pojedynku udział bierze Rasuto (Tiger) - czyli dwudziestoletni "wojownik" yakuzy. Chłopak wygrywa pojedynek i wybiera dziewczynę jako swoją nagrodę. Trudno powiedzieć co się dokładniej działo później ponieważ historia jest bardzo pogmatwana. W pewnym momencie dołącza kolejna postać - Rascal. Wparowuje on do domu i pierwsze co zaczyna robić to próba samobójcza. Nie martwcie się, nic mu się nie stało, rozwalił jedynie żyrandol. Trzydziestosiedmiolatek ojcuje i mieszka z Rasuto o czym nie wiedziała Marysia.
Czas akcji trwa jakieś 3-4 dni, mimo to dziewczyna zakochuje się w Tigerze już 2 dnia. Oczywiście w tych 4 dniach pominięty jest epilog, którego akcja dzieje się pod koniec wakacji. Opowieść była tak zagmatwana, że doba w tej książce musiała by trwać co najmniej 48 h. Bohaterzy to gdzieś szli, to wracali, to się bili, kupowali ciuchy dla Marysi (chyba z 3 razy), pili w barach, to się kłócili, to płakali. Co tam się nie działo...
Pomijając fakt, że wątki urywały się w połowie, do książki zraziły mnie literówki. Z połączenia tego wszystkiego wyszła nam tania oklepana powieść romantyczna. Niestety, a może i stety nie polecam. Nie opłaca się wydawać na coś takiego pieniędzy.



56 komentarzy:

  1. Z samego początku opowiadania wydawała się bardzo ciekawa, ale jeśli tak jak mówisz, ze występuję tam takie coś, nie opłaca się wydawać pieniędzy :)
    A tak ogólnie to bardzo fajny blog ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła zapowiadała się fajnie dlatego kupiłam tą książkę. No niestety zawiodłam się :< I dziękuję ;P

      Usuń
  2. z twojego opisu, mnie też by nie porwała, początek ciekawy, ale zaszkodziła novelce i tyle :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł był ciekawy i oryginalny, ale strasznie spaprała :<

      Usuń
  3. Mój chłopak chyba to czytał, ale z tego co pamiętam mówił że 2/10 :D

    ba3wa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie polecam, mam nadzieje, że autorka poprawi się wraz z publikacją kolejnej ^^

      Usuń
  4. Mimo wszystko fabuła wydaje mi się ciekawa c: Kupić raczej nie kupię, no ale co tam c:

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja kocham mangę :) Polecam Ci Ajina :)


    http://twosistersbloog.blogspot.com/2016/07/przeglad-sammydress-mini-inspiracje.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat taka bardziej książka niż manga ;P Dziękuję na pewno zajrzę do tego tytułu ^^

      Usuń
  6. Nie lubie Anime, Mange więć zapewne tego bym nie przeczytała :/ ale jeśli tobie się podoba to widzę że jest ciekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No akurat to mi się za bardzo nie spodobało ;/

      Usuń
  7. Początek zapowiada się całkiem dobrze, jednak po Twojej recenzji na pewno nie skusiłabym się na wydanie pieniędzy na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z początku zaciekawiłaś mnie, rozczarowałam się, tak jak ty. zapowiadała się obecująco- już jej nie kupię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie namawiam oczywiście do całkowitego skreślania tej autorki ;)

      Usuń
  9. Nie czytam komiksów :) Absolutnie wolę filmy lub jakiś dobry serial ;p
    Mój blog ♥ Obserwuje ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Fabuła faktycznie zapowiada się fajnie, lubię takie klimaty. Jednak jeśli mówisz, że nie warto wydawać pieniędzy, to może spróbuję znaleźć jakiś fragment w internecie ;)

    Ściskam ciepło, Sunshine

    OdpowiedzUsuń
  11. Po przeczytaniu fabuły nie zaciekawilam się, nie kupilabyn jej
    dostepnadziewczyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam jednak do zapoznania się z innymi dziełami tej autorki ;P

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Trzeba pamiętać o tym, że każdy ma inny gust ^^

      Usuń
  13. Szczerze mówiąc, nie lubię czytać komiksów a opis mnie do tej książki niestety nie zachęcił :/ Może kiedyś się przekonam :)
    Pozdrawiam xx
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie warto marnować pieniędzy na kupno. Lepiej poszukać po bibliotekach ^^

      Usuń
  14. ja rzadko czytam ksiazki bo mam za malo czasu , ale ta tez srednio przypada mi do gustu. Rozumiem jednak , ze kazdy ma inny gust :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Może spróbuję, chociaż nigdy takich nie czytałam.
    Zapraszam do siebie :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja akurat nie czytam takich książek. Na ogól czytam mało. Jednak podoba mi się, że Marysia zakochuje się w Tigerze, bo uwielbiam miłość, wątki miłosne w książkach w wszystko co z tym związane :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc może spodobają ci się inne dzieła tej autorki ^^

      Usuń
  17. Nie czytam komiksów, ponieważ po prostu ich nie lubię. Jednak stwierdzam, że fabuła wydała mi się interesująca i muszę ją przeczytać :D

    Ściskam ciepło, Mimmi

    OdpowiedzUsuń
  18. Żadko czytam książki, więc kupić jej nie kupię, tym bardziej jeżeli jej nie polecasz, ale post ciekawy ;)

    killa-killaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie mój styl, ale świetnie napisana recenzja:)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy raz widzę ale wiem, że nie warto wydawać pieniędzy :)
    Recenzja napisana świetnie :)

    http://livetourevel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;P następnym razem wezmę do recenzji lepszą książkę^^

      Usuń
  21. kocham,ki, ale ta to akurat nie mó styl ;/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja osobiście nie czytam ani książek ani komiksów. Przyznam, że świetnie piszesz recenzje. Mega mnie wciągnąłeś wczytanie jej. Osobiście ja nie lubię romantyzmów, więc tym bardziej bym takiej książki nie kupiła, ale naprawdę bardzo dobrze zrecenzowałaś ten komiks.
    kenia0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również unikam romansów, ale słyszałam wiele dobrego o autorce i postanowiłam kupić. Niestety wyszło jak wyszło :<

      Usuń
  23. Mój kolega to czytał i zbytnio nie polecał :D
    obserwuje
    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Chociaż zdecydowanie to nie są moje klimaty, to szkoda, że rozczarowuje, faktycznie takie zagmatwane, pourywane wątki i "48 godzinna doba" potrafi nieźle namieszać i zepsuć radość z czytania. Mam nadzieję, że następnym razem lepiej trafisz!
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Twój opis rewelacja, masz lekkie pióro.

    OdpowiedzUsuń
  26. początkiem mnie zainteresowałaś, ale zawiodłam się. myślałam, że kupię i przeczytam - a tu lipa..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz kupić polecam stronę http://www.mangarden.pl/ ^^

      Usuń
  27. Pierwszy raz widzę tą książkę i chyba raczej jej nie przeczytam! :)

    lucy-lusia2.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Oj szkoda, że wypadła tak słabo :(

    OdpowiedzUsuń