piątek, 13 listopada 2015

Księżniczka Kaguya - co myślę o filmie!



REŻYSERIA : ISAO TAKAHATA
SCENARIUSZ :  ISAO TAKAHATA, RIKO SAKAGUSHI
GATUNEK : ANIME, FANTAZY
PRODUKCJA : JAPONIA
PREMIERA : 23 LISTOPADA 2013 r.
NAGRODY : 2 NAGRODY I 6 NOMINACJI
Hej!
Ostatnio obejrzałam pewien film. Zmuszający do zastanowienia się nad sobą.
Dlatego właśnie dziś trochę o tym filmie :)
 Film o nazwie Kaguyahime no Monogatari czyli po polsku Księżniczka Kaguya. Powstał na podstawie japońskiej baśni pod wdzięcznym tytułem Opowieść o zbieraczu bambusu.
Film opowiada o dziewczynce, która "urodziła się" z pędu bambusa. Zauważył ją jej późniejszy ojciec, który ją przygarną. Razem z żoną zaopiekowali się maleństwem.
Księżniczka jednak  strasznie szybko rosła i dzieci, które się z nią bawiły zaczęły nazywać ją bambusową panienką. Wkrótce dziewczynka przerosła inne dzieci i ... wyprowadziła się wraz z rodzicami do stolicy. Została księżniczką a o jej urodzie i mądrości krążyły plotki. Jednak Kaguya nie chciała być piękną i mądrą i przede wszystkim, nie chciała wychodzić za mąż. Odrzuciła względy samego cesarza. Jednak była smutna ponieważ chciała żyć na wsi jak normalna dziewczyna, razem ze swoimi przyjaciółmi. Przypomina sobie co jest dla niej ważne kiedy musiała już odejść. Przypomina sobie skąd jest i dlaczego żyje.
,,Za późno na wszystko"
,,(...) teraz kiedy muszę odejść przypomniałam sobie dlaczego pojawiłam się na ziemi i dlaczego znam tą piosenkę"
,,Narodziłam się do prawdziwego życia, takiego jak ptaki i zwierzęta"
-Nie chcę wracać na księżyc!
-Wracać?
-Błagałam, żeby pozwolili mi zostać, ale oni przyjdą po mnie piętnastej nocy!
-Przyjdą po ciebie ?
 Uważam, że film miał na celu pokazać, iż rodzice zawsze chcą naszego dobra, jednak nie zawsze odbieramy dobro tak samo. Ojciec Kaguy chciał aby została ona księżniczką. Przeprowadził się razem z żoną i dziewczynką do centrum - chciał aby miała godne i dobre życie. Jednak Kaguya chciała po prostu być wolna, prowadzić zwykłe, wiejskie życie. Ten film jest bardziej skierowany do dorosłych, którzy mają dzieci. Jest jak mała karteczka na lodówce z napisem ,,PAMIĘTAJ''. Każdy ma własne przeznaczenie i każdy odbiera wolność inaczej.
Film można interpretować na różne sposoby. Dlatego zachęcam was do obejrzenia  i wyrażenia własnej opinii w komentarzach :D
 

10 komentarzy:

  1. Muszę go obejrzeć. Zainteresowałaś mnie tym filmem :)

    http://by-iggy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowałaś mnie tym filmem ;) Zgadzam się z tym, że często rodzice patrzą na to co by było dla nas dobre, mimo, że my tego do końca nie chcemy. Ale oni się po prostu martwią i chcą żebyśmy żyli godnie i żeby nam niczego nie zabrakło :)
    /Liseł
    NASZ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, ale przychodzi czas gdy sami musimy podejmować decyzje ;P

      Usuń
  3. Ciekawie, ciekawie! Musze obejrzeć!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie podzielam entuzjazmu, chyba jednak nie skosztuję. Tak, dziwak ze mnie.

    OdpowiedzUsuń