piątek, 13 maja 2016

Weronika postanawia umrzeć - recenzja



 Autor: Paulo Coelho
Liczba stron: 220
Wydawnictwo: Drzewo Babel 
Moja ocena: 8/10

Dziś książka Paula Coelho. Jak wszystkie książki tego pana, ma ona głęboki przekaz.
Książka opowiada o tytułowej Weronice, która zmęczona rutyną życia postanawia popełnić samobójstwo. Coś jednak idzie nie tak i ląduje w szpitalu psychiatrycznym w Villette. Jest tam faszerowana lekami i przesypia pierwsze tygodnie pobytu w psychiatryku. Kiedy otwiera oczy dowiaduje się, że zostało jej mniej niż tydzień życia. Weronika postanawia więc przeżyć jak "najmocniej" ten tydzień a następnie umrzeć. Uczy się wiele od poznanych tam szaleńców. Zmienia ich postrzeganie życia tu i pomaga im się uwolnić od ich szaleństwa. Sama zakochuje się w schizofreniku. Nie chcę zdradzać wam zakończenia, dlatego nie powiem co się działo dalej ;)
Moim zdaniem książka opowiada o realiach naszego życia, o tym jak coraz więcej młodych ludzi popełnia samobójstwa, o tym, że zamiast żyć po swojemu i spełniać marzenia robimy to, co narzuca nam społeczeństwo.


60 komentarzy:

  1. Paulo Coelho i jego słowa daja dużo do myślenia :) na pewno przeczytam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już wiele książek tego autora i muszę przyznać, że i ta zapowiada się imponująco. :)
    Niedługo trafi do mych rąk! :)
    http://siatkareczkablogaq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo bym chciała przeczytać, ale nie mam czasu :(
    Może uda mi się w wakacje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze to rozumiem. Sama mam teraz niezłe urwanie głowy z ocenami xD

      Usuń
  4. Jakoś nigdy nie widziałam tej książki, a wygląda ciekawie! Jak tylko skończę czytać książki z mojej listy będę na nią polować :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Teraz w dobie internetu i selfi z cytatami Paula Coelho - jego książki są dość znane :D

      Usuń
  5. Zaciekawił mnie twój wpis do przeczytania tej książki :* Dziękuje bardzo :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna książka czytałam ją kilka razy :)
    spam2506.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zmotywowalas mnie do przeczytania 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Super książka i postaram się ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Straszne ile ludzi popełnia samobójstwa,eh..
    Zaciekawiłaś mnie tą książką =) Na pewno kiedy będę miała okazję przeczytam =D
    http://idowhatilike726.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że zakończenie książki bardzo przypadnie Ci do gustu :)

      Usuń
  10. Super, że otworzyłaś taką serię. Ja co prawda teraz nie mam czasu zbytnio na czytanie, bo studia, bo praca, bo mieszkanie, ale w wolnych chwilach lubię do nich wracać. Co do P. Coelho - jego uwielbiam, miłością do jego dzieł w gimnazjum zaraziła mnie przyjaciółka, gdzie razem analizowałyśmy jego książki. Miłego wieczoru!

    http://kochamcieanonimowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również teraz nie mam za dużo czasu bo kończę gimnazjum i wiele popraw mam i testów, ale wieczorami kiedy zostanie mi trochę czasu chętnie sobie poczytam ^^ Miłego wieczoru Tobie również ^^

      Usuń
  11. Seria zapowiada się super, czekam na kolejne, bardzo mnie zaciekawiłaś recenzją, chętnie przeczytam tę książkę :)
    http://klamaolda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam! Na języku polskim zamiast terminu weltschmerz używam sformułowania vitriol, który właśnie pochodzi z tej książki i w dodatku oznacza to samo ;)
    Świetna zapowiedź, pozdrawiam ^^
    https://jodelkakmini.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doktor Igor tak bardzo xD pozdrawiam również ^^

      Usuń
  13. Nie lubię czytać książek, ale może przełamię się i jako pierwszą książkę będzie ta :)
    http://desiignyourself.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi jak znajdziesz swój ulubiony gatunek książek to się nie będziesz potrafiła oderwać od czytania ^^

      Usuń
  14. Z chęcią przeczytam! Uwielbiam książki, więc zobaczymy, jak ja ją ocenię!
    wiktoriaszymanska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nawet sam tytuł zachęca mnie do przeczytania tej książki. Twój post jeszcze bardziej zachęcił mnie do sięgnięcia po nią i myślę, że jak tylko znajdę czas to ją przeczytam //Sohee

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie gdyby nie tytuł nie znalazłabym tej książki xD Grzebiąc w książkach mamy nawiną mi się ten tytuł :D

      Usuń
  16. Bardzo dobry pomysł z tą serią! Na pewno ją przeczytam jeśli będę miała możliwość :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Paulo Coelho - jeden z moich dwóch ulubionych autorów. Po przeczytaniu każdej jego książki, popadam w głęboką zadumę. Tej jeszcze nie czytałam. To znaczy zaczęłam, ale nim zdążyłam skończyć, niestety musiałam oddać ją do biblioteki. Tak czy siak, zamierzam się za nią ponownie zabrać. :D

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz właśnie zadumę w książkach Paula Coelha to ta książka na pewno przypadnie Ci do gustu :3

      Usuń
  18. Kocham czytać książki <3 brzmi ciekawie, może się zaopatrzę ;)

    http://kuraibanii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio stałam i zastanawiałam sie czy ja brac i teraz żałuję ze nie wzięłam :( Czas się wybrać do biblioteki he he
    http://evelciovelove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też niedługo będę musiała się tam wybrać xD Kończą mi się książki ;(

      Usuń
  20. Nigdy nie widziałam tej książki ani nie slyszalam o niej ale no nie mialam okazji sie tez rozgladac za nią :)
    Może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor jest dość znany więc w każdej bibliotece czy księgarni powinnaś ją znaleźć ^^

      Usuń
  21. Podziwiam osoby, które namiętnie lubią czytać!Ja do tych osób nie należę:(Pozdrawiam i obserwuję bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jeszcze nie znalazłaś odpowiedniej książki ;)

      Usuń
  22. o kurcze namówiłaś mnie na pewno przeczytam na wakacjach :)
    pozdrawiam :)

    http://by-klausia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wlasnie zastanawialam sie po jaka kolejna ksiazke siegnac. Dzieki twojeh recenzji napewno ja przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Im więcej czytasz tym więcej możliwości odwoływania się na maturze :)
    Ale to jeden z mniejszych z plusów czytania.
    Czytanie jest super! Cała sterta za mną czeka i ciesze się, ze to nie sa lektury:P
    http://www.t-run.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi do matury zostały jeszcze 3 lata :3 myślemyśle, że mam trochę czasu xD

      Usuń
  25. Pierwszy raz spotykam się z tą książką, ale wydaje się być ciekawa
    Zapraszam do mnie :)
    http://ragazza99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy nie czytałem tej książki, jestem ciekawy czy do mnie trafi :)
    Moje opowiadanie:
    Zapraszam do mnie <KLIK>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coelho pisze książki z przesłaniem :) jeśli lubisz takie książki jestem pewna, że trafi w Twoje gusta :3

      Usuń
  27. Słyszałam o tej książce :) Ponoć ciekawa. :)
    flvcko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam książkę, dobra jest! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. moja ulubiona książka! :)

    OdpowiedzUsuń